Martina Kazičková

18. Ako sa vám pracuje pod časovým tlakom?

Pridané | kategória Pracovný pohovor | autor Martina Kazičková

Časový tlak otravuje veľa ľudí - či už ako otázka na pracovnom pohovore alebo ako sprievodný jav v práci. Tento tlak je samozrejme možné redukovať a aj napriek nemu podávať dobrý pracovný výkon.



 

AKO REDUKOVAŤ ČASOVÝ TLAK?

  1. sústreďte sa na podstatné (nenechajte sa rozptyľovať)
  2. stanovte si priority (a robte jednu úlohu po druhej)
  3. začnite včas (nepresúvajte termíny)
  4. rozhodujte sa rýchlo (dôverujte svojim skúsenostiam)
  5. zachovajte pokoj (aj keď máte veľa práce, hektika vás len zbrzdí)
  6. plánujte s ohľadom na budúcnosť (majte na pamäti dlhodobé úlohy, priebežne na nich pracujte)
  7. delegujte, čo sa dá (nemusíte urobiť všetko sami).

Rozhodujúcim faktorom je vaša koncentrácia: ak máte problémy so sústredením, urýchlene začnite s cvičeniami, ktoré vám pomôžu tento hendikep zlepšiť.

AKO NAJVIAC STRÁCATE ČAS?

Kvôli hektike a nepremysleným postupom píšete druhý mail, pretože ste v tom predchádzajúcom niečo zabudli; musíte mať všetko absolútne dokonalé, všetko chcete robiť sami, lebo iba tak sa viete spoľahnúť, že to bude urobené dobre atď. Najčastejší zlodeji času:

e-maily
celý deň priebežne čítate a odpovedáte na maily (lepšie: stanovte si fixný čas na čítanie a odpovedanie)

maličkosti
ach toto som tam zabudla povedať, tam by som mala poslať sms, pohľadám to… (lepšie: fokusujte sa na to, čo robíte, neodvádzajte svoju pozornosť)

každému vyhovieť
vyhoviete každej prosbe; neodmietate nikoho, lebo máte pocit, že by ste boli vnímaní ako neochotný človek (lepšie: naučte sa hovoriť NIE)

perfekcionizmus
robíte veci tak, ako je to najlepšie možné, nie ako je skutočne potrebné (lepšie: udržte si prehľad)

telefonáty
ešte niekomu rýchlo zavolám, vám zavolá priateľka… (lepšie: telefonáty si nechajte na doma)

neporiadok
čas zabíjate hľadaním vecí, súborov… (lepšie: udržiavajte si prísny poriadok)

Časový tlak nemusí znamenať nič zlé. Mnohí práve vtedy pracujú sústredenejšie, lebo vedia, že nemajú čas na rozptyľovanie sa. Škodí však ľuďom, ktorí s ním nevedia narábať a upadnú do paniky, čo významne zníži ich výkonnosť. Ku ktorým patríte vy?

Viac o tom, ako si vybudovať úspešnú kariéru, nájdete v našej knihe 3 KROKY KU KARIÉRE.



Newsletter


kontaktujte nás